Cage One: gaming-headset van Teufel – Tech Recensie

Teufel is een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten. Met hun nieuwste gaming-headset Cage One laten ze ook zien waarom ze een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten zijn. Cage One is een bekabelde over-ear headset voor games, muziek en (thuis-)werken. Daarnaast is de koptelefoon een betaalbare, comfortabele en kwalitatief sterke gaming-headset. Ik kreeg een recensie-exemplaar van de nieuwe gaming-headset Cage One opgestuurd en heb hem uitgetest. Het resultaat mag er zeker wezen: zo gebruik ik Cage One nu vaker dan mijn andere koptelefoon die ik al thuis had liggen. Mijn dank aan Teufel voor het opsturen van een recensie-exemplaar en de mogelijkheid tot deze samenwerking.

Over Teufel

Teufel is een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten. Het assortiment van Teufel varieert van hifi, home cinema sets tot multimediasystemen, koptelefoons en bluetoothspeakers. Het bedrijf begon in 1979 in Berlijn met de ontwikkeling van luidsprekersets die mensen zelf in elkaar konden zetten. Sinds de oprichting van Teufel zet het bedrijf de trend op gebieden zoals stereo, surroundsound en draagbare oplossingen. Bij Teufel staat goed geluid altijd op de allereerste plaats – wat bevestigd wordt door de talloze onderscheidingen van consumenten en de vakpers.

De nieuwe gaming-headset Cage One van Teufel legt de focus op pakkend en omhullend geluid, glasheldere gesprekskwaliteit en optimaal draagcomfort. Het pakkend en omhullend geluid is niet anders dan indrukwekkend te noemen. Naast dat Cage One functioneert als een noise canceling koptelefoon, is de kwaliteit van het geluid ook magnifiek. De sterke passieve demping van de oorkussens reduceert het omgevingsgeluid zelfs in lawaaiige omgevingen tot een fluistering, zodat gamers zich volledig op het spel kunnen concentreren. De gaming-headset bevat fullrange lineaire HD-drivers van 40 mm voor gebalanceerd geluid en een vette bas.

De audiokabel van Cage One bevat geïntegreerde volumeregeling en dempfunctie. Naast dat Cage One uitstekend is om geluid mee aan te horen en te blokkeren, werkt de koptelefoon ook goed als je geluid wil opnemen. Zo bevat Cage One een microfoon met verstelbare arm en passieve ruisonderdrukking. Dit maakt de koptelefoon meer dan geschikt om te gebruiken als je samen met vrienden wil chatten tijdens het gamen of als je een online vergadering hebt met je collega(-s). Daarnaast is Cage One ook uiterst geschikt voor het maken van audio-opnames.

Cage One van Teufel
Bron: Teufel Press Images en Florian Weidhase.

De kwaliteit van de audio-opnames zijn redelijk goed doordat de koptelefoon een microfoon met een verstelbare arm en passieve ruisonderdrukking bevat. Bij het maken van audio-opnames zul je dus minder snel problemen hebben met ruis. Daarentegen zul je wel merken dat al het geluid duidelijker wordt opgenomen. Wanneer je een audio-opname terugluistert zul je dus ook merken dat je al snel jezelf hoort ademhalen op de momenten dat je niet aan het praten bent. Dit is niet een groot probleem of een kritiekpunt waar Cage One echt veel aan kan doen, maar het is wel belangrijk om er rekening mee te houden.

Cage One is niet alleen geschikt voor gamers en (thuis-)werkers die op zoek zijn naar een koptelefoon met uitstekende geluidsfuncties. De koptelefoon is namelijk ook comfortabel om te dragen. Door zachte, ruime oorkussens – die ook nog eens verwisselbaar zijn – is de koptelefoon meer dan geschikt voor langere gamesessies, videovergaderingen en brillendragers. Het ademende materiaal van de oorkussens voorkomt de beruchte zwetende oren die zich tijdens epische online gamesessies kunnen voordoen. Grote zachte oorkussens bieden dus een comfortabel draaggevoel en bovendien een stevige grip.

Het ontwerp van Cage One is simpel, waardoor de koptelefoon er met zijn uiterlijk niet echt uitspringt. De koptelefoon is gelukkig wel verkrijgbaar in twee verschillende kleuren. Deze kleuren zijn: Night Black en Light Grey. De koptelefoon wordt verder geleverd met een afneembare microfoon arm en een 160 centimeter lange adapterkabel voor aansluiting op tower-pc’s. De koptelefoon is daarnaast inzetbaar in combinatie met gameconsoles, Mac en Windowssystemen. Cage One is verkrijgbaar via www.teufelaudio.nl voor een prijs van 79.99 euro.

Cage One van Teufel

Waardering: 4 uit 5.