The Nevers Seizoen 1A – Recensie

The Nevers seizoen 1A is een mengelmoes van positieve aspecten, negatieve aspecten, saaie momenten, opwindende momenten en (veel) uiteenlopende ideeën. Dit eerste deel van het eerste seizoen werd ook gemixt ontvangen door de critici. Dit is terug te zien in de scores van The Nevers seizoen 1A op Rotten Tomatoes (48%) en MetaCritic (57%). Serieliefhebbers en fans lijken de serie meer te kunnen waarderen. Zelf heb ik The Nevers seizoen 1A (voornamelijk) ervaren als een mengelmoes van ideeën, maar in mijn geval betekent dit niet dat ik de serie zo slecht (of zo goed) vindt als anderen. Warner Home Video en Day One MPM brachten het eerste seizoen van The Nevers op 6 oktober 2021 uit op Blu-ray en DVD. Mijn dank aan beide voor de samenwerking en het verschaffen van een recensie-exemplaar.

Better Call Saul Seizoen 1 – Recensie

Na zes seizoenen komt er toch echt een einde aan de welbekende serie Better Call Saul. Om deze reden wil ik stil staan bij het geweldige eerste seizoen. Better Call Saul wordt (terecht) door fans en critici beschouwd als een van de beste prequel-series aller tijden. Na het ongelofelijke succes van Breaking Bad leek het bijna onmogelijk om dit nog een keer voor elkaar te krijgen, maar het is seriemakers Peter Gould en Vince Gilligan toch gelukt. Volgens sommige fans en critici is Better Call Saul zelfs beter dan Breaking Bad. En tot op zekere hoogte is dit zeker begrijpbaar, want Better Call Saul seizoen 1 is beter dan Breaking Bad seizoen 1. Nu heeft Better Call Saul seizoen 1 ook meer afleveringen dan Breaking Bad seizoen 1, maar dit is niet de enige reden dat dit eerste seizoen van deze prequel-serie beter is.

WandaVision – Miniserie Recensie

WandaVision is een miniserie die wekelijks uitgebracht werd. Dit is een slimme aanpak geweest van Marvel Studios en streamingdienst Disney+. Door de wekelijkse release van een aflevering bleven de fans, serieliefhebbers en recensenten praten over deze Marvel miniserie. Het was een bijzonder moment toen de eerste twee afleveringen uitkwamen. Dit was de eerste serie die plaats zou vinden in het Marvel Cinematic Universe. De miniserie is nu al meer dan 1 jaar geleden uitgekomen en afgelopen, maar tot op de dag van vandaag blijven mensen erover praten. Dit is niet bepaald apart te noemen, omdat WandaVision een ongelofelijk krachtige eerste serie is van Marvel Studios en streamingdienst Disney+. Eerder recenseerde ik al de eerste drie afleveringen van deze hitserie. Nu sta ik met deze recensie stil bij de gehele WandaVision miniserie.

Oogappels Seizoen 3 – Recensie

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik ruim 9 maanden bezig zou zijn met het kijken van Oogappels seizoen 3. Na het plezier dat ik beleefde bij de eerste twee seizoenen, had ik verwacht dat ik het derde seizoen ook snel af gekeken zou hebben. Aan de andere kant ben ik nooit een fan van bingewatchen geweest. Maar nu zijn we al bij eind maart van het jaar 2022, en dat terwijl het derde seizoen van Oogappels al uitkwam in maart 2021. Van uitstel komt afstel wordt regelmatig gezegd, maar niets blijkt minder waar te zijn. Het kostte me gewoon wat tijd om verder dan de eerste drie afleveringen van Oogappels seizoen 3 te komen. Dit heeft niet per se te maken met de kwaliteit van het derde seizoen, want dit nieuwe seizoen is opnieuw krachtig. Het heeft voor mij eerder te maken met externe factoren. Het leven is keuzes maken en prioriteiten stellen. Ik stelde het recenseren van Oogappels seizoen 3 uit, omdat mijn prioriteiten voor recensies eerder op een andere plek zaten. Genoeg excuusjes, laten we het gaan hebben over wat Oogappels seizoen 3 een geslaagd vervolg maakt op de vorige twee seizoenen. Oogappels seizoen 3 is nu te koop op DVD. Mijn dank aan Just Entertainment Nederland voor het verschaffen van een recensie-exemplaar.

WandaVision Aflevering 3 – Recensie

Weet WandaVision Aflevering 3 het verhaal van deze miniserie goed voort te zetten? Ik loop nog steeds flink achter met het bekijken van de series van Marvel Studios. Mijn oorspronkelijke plan was om in drie weken elke dag een aflevering recensie van een MCU-serie te plaatsen. Dit plan kwam na mijn eerste recensie al tot een abrupte halt. Als recensent heb ik namelijk veel meer opdrachten liggen. Hierdoor is het voor mij (op dit moment) bijna onmogelijk om dagelijks een recensie te plaatsen van afleveringen die niet behoren tot mijn opdrachten. Toch probeer ik de draad weer wat op te pakken. Daarom recenseer ik vandaag ook WandaVision aflevering 3. Ik weet niet wanneer mijn volgende aflevering recensies online komen. WandaVision Aflevering 3 speelt zich af in een omgeving uit de jaren 1970. Wanda’s zwangerschap doet haar krachten afnemen terwijl ze en Vision zich voorbereiden op een versnelde bevalling.

Batwoman Seizoen 1 – Recensie

De laatste 15 jaar is de entertainmentwereld in een superhelden obsessie beland. Tegenwoordig is het daarom ook ondenkbaar dat iemand niet bekend is met een superheld als Batman. Al vanaf een jonge leeftijd worden we geïntroduceerd aan de avonturen van deze Dark Knight – van kleurrijke animatieseries tot donkere drama mysterie films. Een groot aantal mensen is ook bekend met personages als Robin, Batgirl en zelfs Nightwing. Maar zo ver ik in de gaten heb weet een normale entertainment liefhebber niet veel over het personage van Batwoman. Sommige van jullie lezers zullen nog nooit van dit personage gehoord hebben. Wil je daarom meer te weten komen over dit personage en het bijhorende eerste seizoen? Lees hieronder mijn recensie van Batwoman seizoen 1!

WandaVision Aflevering 2 – Recensie

Ik loop nog steeds flink achter met het bekijken van de series van Marvel Studios. Mijn oorspronkelijke plan was om in drie weken elke dag een aflevering recensie van een MCU-serie te plaatsen. Dit plan kwam na mijn eerste recensie al tot een abrupte halt. Als recensent heb ik namelijk veel meer opdrachten liggen. Hierdoor is het voor mij (op dit moment) bijna onmogelijk om dagelijks een recensie te plaatsen van afleveringen die niet behoren tot mijn opdrachten. Toch probeer ik de draad weer wat op te pakken. Daarom recenseer ik vandaag ook WandaVision aflevering 2. Ik weet niet wanneer mijn volgende aflevering recensies online komen. WandaVision Aflevering 2 speelt zich af in een omgeving uit de jaren 1960. Wanda en Vision zijn bezig met de voorbereidingen van een magische act die zal plaatsvinden bij een talentenjacht in de buurt.

Oogappels Seizoen 2 – Recensie

Oogappels is een Nederlandse drama televisieserie die sinds januari 2019 wordt uitgezonden op NPO 1. De serie is nu al klaar met zijn derde seizoen en het vierde seizoen is ook al aangekondigd. Eerder recenseerde ik al het eerste seizoen van Oogappels, maar vandaag wil ik stilstaan bij Oogappels seizoen 2. De serie is bedacht door Will Koopman. Daarnaast is Koopman ook nog een van de regisseurs van de serie. Ook Antoinette Beumer en André van Duren hebben als regisseurs meegewerkt aan deze serie. Oogappels wordt het voor het grootste gedeelte opgenomen in en rondom Amersfoort. Het tweede seizoen van Oogappels bestaat opnieuw uit tien afleveringen.

Dracula Miniserie (2020) – Recensie

Dracula is een drama-horror televisie miniserie bedacht door Mark Gatiss en Steven Moffat. De miniserie is gebaseerd op de gelijknamige roman uit 1897 van Bram Stoker. De televisie miniserie bestaat uit drie afleveringen en ging op 1 januari 2020 in première. Dracula werd over drie opeenvolgende dagen uitgezonden op BBC One voordat de miniserie op Netflix uitkwam. Kortgeleden bracht Just Entertainment Nederland de televisie miniserie uit op dvd. Mijn dank aan Just Entertainment Nederland voor de samenwerking en het versturen van een recensie-exemplaar van de miniserie.

WandaVision Aflevering 1 – Recensie

In WandaVision aflevering 1 zien we hoe pasgetrouwd stel Wanda en Vision samen gaan wonen in WestView. Omdat Vision een androïde is en Wanda telekinese heeft, probeert het stel zich aan te passen. Dit blijkt moeilijker dan gedacht wanneer ze last minute een diner moeten maken voor de baas van Vision. De serie is een eerbetoon aan sitcoms uit het verleden, waarbij Wanda en Vision in een realiteit leven die hen door verschillende decennia van televisietijden voert. De setting van deze aflevering is de jaren 1950. WandaVision is nu te zien op Disney+.