Secrets in the Jungle S1E1 – Aflevering Recensie

Secrets in the Jungle is een nieuwe documentaireserie die vanaf 3 oktober 2022 elke maandag om 21.25 uur op de History Channel in Nederland te zien is. Het eerste seizoen van Secrets in the Jungle bestaat uit 10 afleveringen van 60 minuten (inclusief reclamepauzes). De serie neemt je mee op reis naar oerwouden over de hele wereld om de bijzondere mysteries te ontdekken en bezienswaardigheden te onderzoeken. Al bij Secrets in the Jungle S1E1 zien we hoe de documentairemakers CGI, commentaar van experts en archiefbeelden gebruiken om de mysteries te analyseren. Daarnaast wordt in Secrets in the Jungle S1E1 ook al gespeculeerd over wat er nog te ontdekken valt. Mijn dank aan Whizpr en History Channel voor het versturen van een screener-exemplaar.

Kijktips | Film1 in Oktober 2022

Ben je je ook altijd rot aan het zoeken naar een duidelijk overzicht van de leukste films die te zien zullen zijn op Film1? Dan heb ik goed nieuws voor je! Met mijn kijktips zal ik je regelmatig op de hoogte houden over de nieuwste hoogtepunten en topfilms die te zien zullen zijn op Film1. Vandaag geef ik tips voor films die te zien zijn bij Film1 in oktober 2022. Als je geen interesse in Film1 hebt, blijf dan SebKijk in de gaten houden voor kijktips van andere streamingdiensten.

Kijktips | Film1 in September 2022

Ben je je ook altijd rot aan het zoeken naar een duidelijk overzicht van de leukste films die te zien zullen zijn op Film1? Dan heb ik goed nieuws voor je! Met mijn kijktips zal ik je regelmatig op de hoogte houden over de nieuwste hoogtepunten en topfilms die te zien zullen zijn op Film1. Vandaag geef ik tips voor films die te zien zijn bij Film1 in september 2022. Als je geen interesse in Film1 hebt, blijf dan SebKijk in de gaten houden voor kijktips van andere streamingdiensten.

Louis (2022) – Film Recensie

He shoots. He scores. Regisseur en documentairemaker Geertjan Lassche weet met zijn nieuwste documentaire Louis een ontroerend, intiem en (vooral) informatief portret neer te zetten. Ik ben zelf geen groot voetbalfanaat en kijk (bijna) geen voetbalwedstrijden. In eerste instantie sprak deze documentaire over Louis van Gaal me dus ook zeker niet aan. Doordat veel recensenten met lof spraken over de film, besloot ik toch een recensie-exemplaar aan te vragen bij Dutch FilmWorks. Louis is namelijk al sinds 15 juli 2022 te koop op Blu-ray en DVD. Mijn dank aan Dutch FilmWorks voor het versturen van een recensie-exemplaar.

Kijktip | The Voice of Love (2020)

Heb je nog niet de kans gehad om de gefictionaliseerde biografische film over Céline Dion te zien? Dan zul je blij zijn om te horen dat de film over Céline Dion – genaamd The Voice of Love – op zondag 7 augustus om 20:30 uur te zien is bij Film1. Maar hoe geeft The Voice of Love het leven van de zangeres weer? Met deze kijktip wil ik jullie meer informatie geven over het verhaal van de film.

Duty of Care (2022) – Film Recensie

Duty of Care is een van de vele films die dit jaar te bekijken was op het Movies that Matter Festival. De film was zowel op locatie te zien en online te bekijken. Duty of Care is geregisseerd door Nic Balthazar. Hij is een Belgische televisiemaker bij de VRT en filmregisseur. Naast dat hij Duty of Care heeft geregisseerd heeft hij ook de film geproduceerd. Sarah Tak diende ook als producent van de film. Duty of Care is een documentaire van 56 minuten waarbij we de ingetogen, maar gepassioneerde advocaat Roger Cox volgen. In Balthazars Duty of Care krijgen we een inspirerende kijk achter de schermen te zien bij de rechtszaken tegen Shell en de Nederlandse overheid om klimaatverandering aan te pakken. Advocaat Roger Cox speelde hierbij een belangrijke rol, omdat hij in twee historische zaken het voor elkaar krijgt dat catastrofale klimaatverandering illegaal verklaard kan worden. Cox zegt dat het leven van hem als jonge advocaat veranderde toen hij Al Gore’s An Inconvenient Truth zag. De advocaat zal het wellicht niet weten, maar Duty of Care zal hetzelfde effect kunnen hebben op veel kijkers.

Oogappels Seizoen 3 – Recensie

Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat ik ruim 9 maanden bezig zou zijn met het kijken van Oogappels seizoen 3. Na het plezier dat ik beleefde bij de eerste twee seizoenen, had ik verwacht dat ik het derde seizoen ook snel af gekeken zou hebben. Aan de andere kant ben ik nooit een fan van bingewatchen geweest. Maar nu zijn we al bij eind maart van het jaar 2022, en dat terwijl het derde seizoen van Oogappels al uitkwam in maart 2021. Van uitstel komt afstel wordt regelmatig gezegd, maar niets blijkt minder waar te zijn. Het kostte me gewoon wat tijd om verder dan de eerste drie afleveringen van Oogappels seizoen 3 te komen. Dit heeft niet per se te maken met de kwaliteit van het derde seizoen, want dit nieuwe seizoen is opnieuw krachtig. Het heeft voor mij eerder te maken met externe factoren. Het leven is keuzes maken en prioriteiten stellen. Ik stelde het recenseren van Oogappels seizoen 3 uit, omdat mijn prioriteiten voor recensies eerder op een andere plek zaten. Genoeg excuusjes, laten we het gaan hebben over wat Oogappels seizoen 3 een geslaagd vervolg maakt op de vorige twee seizoenen. Oogappels seizoen 3 is nu te koop op DVD. Mijn dank aan Just Entertainment Nederland voor het verschaffen van een recensie-exemplaar.

Prooi (2016) – Film Recensie

Nederlandse films hebben een bepaalde reputatie gekregen onder het (Nederlandse) publiek. De toeschouwers van de Nederlandse film kijken niet op bij het nieuws dat er de zoveelste Nederlandse romantische komedie of oorlogsfilm in de bioscopen zal komen. Toch zijn er enkele Nederlandse regisseurs die zich afbijten van de gewone Nederlandse filmgenres. Dick Maas is een van deze Nederlandse regisseurs. Zijn laatste film Prooi kwam alweer uit in 2016. De film zou in mijn ogen het best beschreven kunnen worden als een monsterthriller film. Sterker nog ik zou Prooi de Nederlandse versie van An American Werewolf in London willen noemen. Prooi is als film niet even krachtig, maar het is duidelijk terug te zien dat Dick Maas inspiratie heeft gehaald uit monsterfilms zoals An American Werewolf in London. Dick Maas geeft zijn eigen spin aan het monstergenre en komt hierbij het succes (en falen) van dit bekende filmgenre tegen. De regisseur maakt gebruik van de kracht van dit spannende genre, maar komt tegelijkertijd ook in de knoop te staan met de bekende clichés van de monsterfilms.

De Dick Maas Methode (2020) – Film Recensie

De Dick Maas Methode is een documentairefilm over de chaotische carrière van de Nederlandse filmmaker Dick Maas. Deze Nederlandse filmregisseur is bekend voor het regisseren van filmklassiekers als De Lift en Flodder. Echter zijn veel mensen ook bekend met zijn nieuwere films zoals bijvoorbeeld Prooi en Moordwijven. De documentaire is geregisseerd en gemonteerd door Jeffrey de Vore. Bekende filmmakers als Martin Koolhoven en filmjournalisten als René Mioch praten over de carrière en het werk van Dick Maas. Echter krijgt de Nederlandse filmmaker ook zelf de kans om te praten over zijn eigen films. Want wie is de man achter Flodder, Amsterdamned en De Lift nu echt? En lukt het de documentaire om het verhaal van Dick Maas aan het grote publiek te vertellen op een luchtige, maar intrigerende manier? De Dick Maas Methode gaat op 25 februari 2022 in première op Film1. Dit zal gebeuren tijdens de speciale filmavond die in het teken staat van Dick Maas. Zelf kreeg ik de mogelijkheid al eerder om de film op DVD te bekijken. Mijn dank aan WW Entertainment voor de mogelijkheid tot een samenwerking en het versturen van een recensie-exemplaar.