Game of Thrones: The Complete Series – Blu-ray Boxset Recensie

Deze Blu-ray Boxset Recensie is mogelijk dankzij het recensie-exemplaar dat sebkijk! heeft ontvangen van Coopr en Warner Bros. Entertainment Benelux.

Na velen avontuurlijke seizoen is er in deze zomer dan toch een eind aan gekomen. Game of Thrones hield op na 8 seizoenen. Na dat deze zeer bekende en geliefde serie ophield, vielen vele fans in een zwart gat. Want zouden ze nu moeten gaan kijken? Na een paar maanden wachten is er nu het antwoord. Er is namelijk een “Complete Series Boxset” uitgekomen van Game of Thrones. Hier wil ik het vandaag met jullie over gaan hebben.

Over Game of Thrones

Voor het geval je toch niet weet waar Game of Thrones over gaat, komt hier een korte uitleg over de serie. Game of Thrones gaat over de verschillende belangrijke families die met elkaar strijden op het continent Westeros. Maar waar strijden ze dan voor? De Iron Throne natuurlijk, want degeen die hierop zit is de koning(-in) van Westeros. Wat de personages alleen eerst niet doorhebben, dat er nog een kracht in Westeros is. Een kracht die in de vorm komt van The White Walkers en maar één doel voor ogen heeft – de gehele mensheid vernietigen.

Game of Thrones is gebaseerd op de boekenreeks “A Song of Ice and Fire” van George R. R. Martin. Game of Thrones is een Amerikaanse fantasy-televisieserie die begon op 17 april 2011 en eindige op 19 mei 2019 met in totaal 73 afleveringen. De eerste 6 seizoenen hebben allemaal 10 afleveringen. Verder heeft seizoen 7 nog 7 afleveringen en seizoen 8 nog 6 afleveringen. De serie (die gebaseerd is op de boekenreeks) zelf is gecreëerd door David Benioff (Gemini Man) en D. B. Weiss (It’s Always Sunny in Philadelphia) voor de Amerikaanse betaalkabel televisienetwerk HBO.

Game of Thrones Boxset Afbeelding 1
Een close-up van de Game of Thrones: The Complete Series – Blu-ray Boxset.

Over The Complete Series Boxset

The Complete Series Boxset is verkrijgbaar op DVD en Blu-ray. Er is ook nog een Blu-ray Collector’s Edition van The Complete Series uitgekomen. Deze Collector’s Edition is onder andere te koop op bol.com. Alle 8 seizoenen en dus ook alle 73 afleveringen zitten in deze Complete Series Boxset. In totaal zijn het 33 Blu-ray schijven die gestopt zijn in deze Boxset. Alle 8 seizoenen zitten in de los verkrijgbare Blu-ray cases. Gezamenlijk zitten deze los verkrijgbare blu-ray’s in een stevige kartonnen box. Daaromheen zit nog één insteekhoes.

Deze insteekhoes kun je er vanaf halen en er weer op zetten wanneer je maar wilt uiteraard. Op de insteekhoes staat ook nog meer informatie over de boxset – zoals welke extra’s het allemaal bevat. Op de afzonderlijke Blu-ray cases staat nog meer informatie over de afleveringen zelf. Er is ook nog een extra Blu-ray case in de Boxset voor het bonusmateriaal. Deze Blu-ray case bevat drie schijven bomvol met extra’s.

Game of Thrones Boxset Afbeelding 2
Close-up Foto van alle Blu-ray cases in de Boxset.

Over het Bonusmateriaal

Het bonusmateriaal is (natuurlijk) één van de grootste punten waarom je deze Complete Series Boxset zou moeten halen als een fan. Niet alleen de extra Blu-ray case vol met extra’s bevat bonusmateriaal. Ook de seizoenen zelf bevatten interessante deleted of extended scenes. Of zelfs commentary tracks van de makers zodat je beter kan begrijpen waarom precies die ene keuze is gemaakt bij jouw favoriete scène. De Game of Thrones: The Complete Series bevat meer dan 15 uur bonusmateriaal – onder andere bestaat het uit de volgende extra’s:

Game of Thrones: Reunion Special: Dit is een nog niet eerder vertoonde special met de cast van seizoen 8 – oftewel het laatste seizoen. Echter zijn er ook nog diverse publiekslievelingen uit eerdere seizoenen bij. Denk hierbij aan Jason Momoa (Aquaman) en Sean Bean (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring). Deze special wordt gepresenteerd door de talkshow host Conan O’Brien voor een live publiek in Belfast.

Conquest & Rebellion: Dit is een geanimeerde film van rond de 45 minuten die de geschiedenis van The Seven Kingdoms verteld.

Deleted Scenes & Behind-the-Scenes Features: Er zijn daarnaast ook nog heel extra’s waarbij je achter de schermen kan kijken hoe een aflevering gemaakt is. Ook zijn er uiteraard redelijk wat deleted scenes.

Officiële clip van de Game of Thrones: Reunion Special.

Mijn Oordeel

Game of Thrones mag dan volgens velen (bizar) slecht geëindigd zijn. Het blijft in zijn geheel een prachtserie die veel moois levert op technisch en verhalend vlak. Deze Complete Series Blu-ray Boxset weet dit ook en geeft daarom de kijker de mogelijkheid om zich voor een lange tijd (opnieuw) mee te laten nemen naar Westeros en Essos. Je kunt met deze Boxset de gehele serie opnieuw kijken en dat is natuurlijk super. Maar wat pas echt gaaf is dat er zoveel extra’s zijn, waarmee je nog dieper in deze wereld kan duiken.

Deze boxset is bedoeld voor echte fans. Zelfs voor de fans die bepaalde seizoenen niet leuk vinden is deze boxset geschikt. Je kunt er namelijk nu als een geheel er nog iets uithalen dan namelijk. In plaats van dat je als kijker naar een apart seizoen kijkt en daarmee de gehele series annuleert. Ook het beeld en geluid is op deze Boxset van sterke kwaliteit. het maakt niet uit dat de eerste 4 seizoenen een DTS-HD 5.1 audiotrack bevatten, want de kwaliteit van de audio is nog steeds enorm goed. Wel bevatten de laatste 4 seizoenen een Dolby Atmos audiotrack en deze levert (uiteraard) nog betere audio.

De Officiële trailer voor de Game of Thrones Boxsets.

Uiteindelijk raad ik bijna iedereen aan om de Game of Thrones: The Complete Series Blu-ray Boxset aan te schaffen. Waarom niet iedereen? Als je net bent begonnen aan de serie, dan kan dit nogal een grote koop zijn voor je. De Blu-ray Boxset kost namelijk €139,99 op o.a. bol.com. Dus zou ik bij dit soort situaties eerst aanraden om de serie in zijn geheel online te kijken (bijvoorbeeld via Ziggo) of eerst wat verder te kijken dan dat je bent. Maar natuurlijk ben je vrij om de Blu-ray Boxset te kopen wanneer je maar wilt. Ik geef ook alleen maar advies en niet een opdracht uiteraard.

Het enige minpuntje van deze boxset vind ik persoonlijk de vormgeving van de boxset. Het ziet wel erg simpel voor zo’n geweldige serie uit. Ik bedoel de kartonnen box is wel stevig genoeg, maar de insteekhoes kan binnen de kortste keren kapot gaan en dat is wel wat zonde enorm. Nu is dat natuurlijk wel een klein minpuntje, maar het blijft jammer. Het had een perfecte Boxset kunnen zijn.