Cage One: gaming-headset van Teufel – Tech Recensie

Teufel is een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten. Met hun nieuwste gaming-headset Cage One laten ze ook zien waarom ze een van de grootste Duitse fabrikanten van audioproducten zijn. Cage One is een bekabelde over-ear headset voor games, muziek en (thuis-)werken. Daarnaast is de koptelefoon een betaalbare, comfortabele en kwalitatief sterke gaming-headset. Ik kreeg een recensie-exemplaar van de nieuwe gaming-headset Cage One opgestuurd en heb hem uitgetest. Het resultaat mag er zeker wezen: zo gebruik ik Cage One nu vaker dan mijn andere koptelefoon die ik al thuis had liggen. Mijn dank aan Teufel voor het opsturen van een recensie-exemplaar en de mogelijkheid tot deze samenwerking.

Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure (PS4) – Game Recensie

Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure is als game gelijk aan de huidige staat van de Ice Age filmreeks: vermakelijk en degelijk, maar ook middelmatig, frustrerend en regelmatig irritant. Deze videogame mag dan oorspronkelijk enkele jaren geleden uitgekomen, maar Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure stond al voor een langere tijd op mijn wenslijst om nog ooit te spelen. Afgelopen weken heb ik de tijd genomen om Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure, als de perfectionist dat ik ben, volledig uit te spelen en de Platinum trofee voor de PlayStation 4 te halen. Ondanks dat ik me zeker vermaakt heb, zou ik niet durven zeggen dat Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure een uitstekende of zelfs (heel) goede game is. De videogame weet een goede adaptatie te zijn van de filmreeks, maar weet door slechtere controls en repetitieve missies ook snel te frustreren en op enkele momenten zelfs te vervelen.

Assassin’s Creed III Remastered (PS4) – Game Recensie

Een van de eerste videogames die een indruk op me wist te maken als tiener was Assassin’s Creed III. Ondanks dat ik toen al kritiekpunten opmerkte aan Assassin’s Creed III, was ik helemaal weg van de game en het verhaal van Connor Kenway. Eerst speelde ik de game op de Xbox 360 en later ook op PlayStation 3. Nu, jaren later, heb ik de game weer opnieuw uitgespeeld. Ditmaal speelde ik de Remastered versie van de game op de PlayStation 4. Assassin’s Creed III blijft ondanks enkele tekortkomingen een van mijn favoriete games en de Remastered versie van de game bewijst dit opnieuw.

Speltip | Mount & Blade II: Bannerlord

Mount & Blade II: Bannerlord is een hooggeprezen role-playing sandbox van Taleworlds Entertainment. Vanaf vandaag is de game digitaal en fysiek verkrijgbaar voor de consoles Playstation 4, Playstation 5, Xbox Series X/S, Xbox One, Xbox One X, en Xbox One S. De voorlopige game was sinds maart 2020 al vroegtijdig verkrijgbaar voor de PC, maar vanaf vandaag is de volledige versie ook voor de PC uitgebracht. Om deze reden wil ik in mijn speltip de geliefde actie-RPG game Mount & Blade II: Bannerlord bespreken.

LEGO Jurassic World (PS4) – Game Recensie

LEGO Jurassic World is een game dat veel lijkt op de eerdere games die een LEGO-thema bevatten. Voor enkele recensenten was dit reden genoeg om LEGO Jurassic World te zien als een van de mindere delen van de reeks games. Het is best te begrijpen dat deze recensenten wat meer vernieuwing hadden willen zien in een LEGO-game, maar tegelijkertijd hebben deze games een basis dat goed in elkaar zit. Ik ben het zelf dus niet eens met deze recensenten. Ondanks dat het verlangen naar vernieuwing te begrijpen is, heb ik zelf enorm genoten van het (meerdere malen) uitspelen van LEGO Jurassic World. LEGO Jurassic World is echter ver weg van een perfecte game. De kwaliteit tussen de verschillende levels verandert regelmatig van uitdagend en vermakelijk, naar saai en lang. Dit is niet alleen te danken aan de manier waarop de levels zijn uitgebouwd, maar ook aan de gameplay en controls die als we gamers krijgen.

Monster Hunter Rise: Sunbreak komt uit op 30 juni 2022

Tijdens een digitaal Monster Hunter-evenement heeft producent Ryozo Tsujimoto de nieuwste trailer onthuld voor Monster Hunter Rise: Sunbreak. Dit zal de gigantische uitbreiding van het populaire en het bekroonde Monster Hunter Rise worden. De trailer geeft een eerste blik op het nieuwe verhaal en de nieuwe Elgado Outpost-hub. Daarnaast laat de trailer de spannende nieuwe vaardigheden zien, die de spelers na het voltooien van het verhaal van het hoofdspel kunnen leren. Daarnaast zijn er ook nieuwe uitdagende monsters te zien in de trailer. De uitbreiding zal op 30 juni 2022 verschijnen voor de Nintendo Switch, maar de uitbreiding is nu al beschikbaar voor preorders.

Marvel’s Spider-Man PS4 – Game Recensie

Het is alweer een lange tijd geleden dat er een game is gerecenseerd op SebKijk. Het is zelfs nog langer geleden dat ik zelf (en niet een gastredacteur) een game heb gerecenseerd. Vandaag schrijf ik daarom een recensie over de game Marvel’s Spider-Man. Deze game heb ik niet zo lang geleden uitgespeeld op de Playstation 4 (Pro). Marvel’s Spider-Man is een 2018 actie en avonturen game dat gemaakt is door Insomniac Games. De game werd uitgegeven door Sony Interactive Entertainment. Het spel is uiteraard gebaseerd op de Marvel Comics superheld Spider-Man. De game heeft overduidelijk veel invloeden uit de langlopende stripboeken reeks gehaald. De makers hebben ook inspiratie gekregen uit andere adaptaties van deze beroemde superheld. De game ontving veel positieve reacties van critici en fans. Dat is ook helemaal niet zo gek, want Marvel’s Spider-Man is een van de beste superhelden games aller tijden.