The Assistant (2019) – Film Recensie

The Assistant Giveaway 2019

Gisteravond is er bij de Nederlandse persconferentie bekend gemaakt dat publieke ruimtes zoals bioscopen, musea, theaters, zwembaden en pretparken weer open mogen gaan. Dit gebeurt nadat ze voor een periode van 2 weken gesloten waren. De vraag is nu uiteraard; naar welke film ga ik nu de bioscopen weer open gaan? Naar mijn mening is er op dit moment vooral één film die je echt in de bioscopen gezien moet hebben. Namelijk de film The Assistant die zijn première had bij het Telluride Film Festival in 2019.

In samenwerking met Herrie Film & TV kreeg ik de mogelijkheid om The Assistant vervroegd te kijken. Mijn dank aan Herrie Film & TV voor deze samenwerking.

Continue Reading

SebKijk op het LIFF | Cowboys (2020) | Film Recensie

Cowboys 2020

Cowboys is een indie-film met een speeltijd van maar 83 minuten. Toch behoort het (ondanks zijn redelijke korte speeltijd) nu al tot mijn lijst van favoriete films. Sterker nog – op dit moment is Anna Kerrigan’s Cowboys mijn favoriete film van dit jaar. Cowboys is een prachtige film met een enorm belangrijke boodschap. Ben jij nu al benieuwd geraakt naar waarom deze film mij zo heeft geraakt? Lees dan snel verder!

Deze recensie is mede mogelijk gemaakt door het LIFF. Mijn dank aan het Leiden International Film Festival voor het recensie-exemplaar en de samenwerking.

Continue Reading

QT8: The First Eight (2019) | Film Recensie – Prachtig Eerbetoon aan Quentin Tarantino

QT8 2018

Quentin Tarantino is qua bekende filmregisseurs misschien wel een filmster te noemen onder de filmfans. Zijn dialogen en filmische stijl hebben de filmwereld en Hollywood compleet veranderd. Dat is ook iets wat de documentaire QT8: The First Eight ons wilt vertellen. Vandaag bespreek ik dit prachtige eerbetoon van de wereldberoemde filmregisseur Quentin Tarantino. QT8: The First Eight is nu te zien in de Nederlandse bioscopen.

Continue Reading

Sweet Thing (2020) | Film Recensie – Één Zwart-Wit Film vol Kleur en Leven

Sweet Thing Giveaway 2020

Sweet Thing is de nieuwste film van de welbekende indie-regisseur Alexandre Rockwell (In the Soup). Sweet Thing ging in wereldpremière op het filmfestival van Berlijn en won daar een Kristallen Beer voor beste lange film. Vandaag bespreek ik deze bijzondere zwart-wit film met jullie. Met dank aan Herrie Film & TV voor de samenwerking en het recensie-exemplaar dat ze hebben vrijgegeven.

Sweet Thing is vanaf 22 oktober 2020 in de Nederlandse bioscopen te zien. Blijf mijn website goed in de gaten houden want morgen verschijnt er op mijn website een giveaway voor vrijkaartjes. Met deze vrijkaartjes zou je deze film kunnen bezoeken!

Continue Reading

Extraction (2020) – Film Recensie

Extraction Uitgelichte Afbeelding

Sinds het grote succes van Avengers: Infinity War en Avengers: Endgame zijn het magische tijden voor de Russo broertjes. Samen met de veelbelovende regisseur Sam Hargrave en de inmiddels veelgeprezen acteur Chris Hemsworth (Avengers: Infinity War) beginnen ze hun avontuur op Netflix met de actiefilm Extraction.

Helaas kan de bodemloze portemonnee van de streaming-gigant er niet voor zorgen dat ook deze film weer een schoolvoorbeeld is van alles wat er mis is met moderne actiefilms.

Continue Reading

Sonic (2020) – Film Recensie

Sonic the Hedgehog (2020) Afbeelding 1

Toen de eerste foto’s voor de live-action Sonic filmonline kwamen, ontstond er een grote discussie tussen de fans en de makers. De fans waren namelijk helemaal niet blij met het design van Sonic. Hij zag er ongelofelijk “creepy” uit volgens velen. Daarna kwamen de eisen van de fans. Sonic moest opnieuw ontworpen worden voor de film! Anders zouden deze fans de film gaan boycotten.

Continue Reading