Scooby! (2020) – Film Recensie & Blu-ray Giveaway

Scooby! 2020

Scooby! is het eerste volledig geanimeerde Scooby-Doo avontuur die je in de bioscoop hebt kunnen aanschouwen. De film vertelt hoe Mystery Inc. ooit is begonnen, maar de film laat ook zien hoe deze groep vrienden voor het grootste mysterie uit hun carrière komen te staan.

Scooby! is al vanaf 10 november 2020 te koop op Blu-ray & Dvd. Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door het recensie-exemplaar dat ik heb mogen ontvangen van Warner Bros. Home Entertainment Nederland en Day One MPM.

Continue Reading

The Assistant (2019) – Film Recensie

The Assistant Giveaway 2019

Gisteravond is er bij de Nederlandse persconferentie bekend gemaakt dat publieke ruimtes zoals bioscopen, musea, theaters, zwembaden en pretparken weer open mogen gaan. Dit gebeurt nadat ze voor een periode van 2 weken gesloten waren. De vraag is nu uiteraard; naar welke film ga ik nu de bioscopen weer open gaan? Naar mijn mening is er op dit moment vooral één film die je echt in de bioscopen gezien moet hebben. Namelijk de film The Assistant die zijn première had bij het Telluride Film Festival in 2019.

In samenwerking met Herrie Film & TV kreeg ik de mogelijkheid om The Assistant vervroegd te kijken. Mijn dank aan Herrie Film & TV voor deze samenwerking.

Continue Reading

The Incredible Hulk (2008) – Film Recensie

The Incredible Hulk 2008

The Incredible Hulk is de tweede film die uitkwam in het Marvel Cinematic Universe. De film kwam net zoals de eerste Iron Man-film uit in het jaar 2008. Iron Man was een groot succes bij de box-office, critici en fans. Dit heeft waarschijnlijk voor hoge verwachtingen gezorgd bij bioscoopgangers.

The Incredible Hulk verteld het verhaal van hoe Bruce Banner in de Hulk is veranderd. Bruce is nog steeds op zoek naar een genezingsmiddel, terwijl generaal Thunderbolt Ross nog altijd op jacht is naar hem. Generaal Ross wilt Bruce Banner vangen, zodat hij niet als de Hulk meer ravage kan aanrichten. Maar ook zodat hij het genetisch onderzoek, dat op Bruce is gericht, kan recreëren.

Continue Reading

Get The Hell Out (2020) – Film Recensie

Get The Hell Out 2020

Get The Hell Out is een zombie-thriller met een satirische achtergrond over de Taiwanese corrupte politiek. Deze film was op de afgelopen editie van het Leiden International Film Festival te zien.

Get The Hell Out verteld het verhaal van Hsiung en Wang. Zij proberen samen te voorkomen dat de hebzuchtige politici een chemische fabriek bouwen. Deze chemische fabriek zou een vorm van hondsdolheid kunnen verspreiden. Op een dag verandert de president in een zombie en wordt het parlement een regelrecht bloedbad, waarin Hsiung en Wang moeten vechten voor hun levens.

Continue Reading

Swallow (2019) – Film Recensie

Swallow op MUBI

Gisteren was het 31 oktober. De dag van Halloween. Één zogenaamde dag waarop men veel bezig is met horror-activiteiten, waaronder het bekijken of aanraden van sterke horror-films. Als filmfanaat wil ik hier dit jaar ook aan mee doen. Op welke manier wil ik dan mee doen? Ik wil dit doen door een verontrustende psychologische drama-film aan te raden. Een film genaamd; Swallow.

Maar wat heeft dat met horror-films of halloween te maken? Na het kijken van de film Swallow zul je je als kijker op z’n minst net zo ongemakkelijk voelen als bij het kijken van een daadwerkelijke horror-film. Is deze film naast shockerend ook wel goed? Lees verder om daar achter te komen.

Deze recensie is mede mogelijk gemaakt door onze samenwerking met MUBI. Mijn dank aan het team van MUBI voor de samenwerkingsmogelijkheden.

Continue Reading

Malina (1991) | Slecht Authentiek | 2K Restauratie – Film Recensie

Malina 1991

Op donderdag 22 oktober 2020 presenteerde MUBI exclusief de internationale première van de 2k restauratie van de film Malina. De 2k restauratie van Werner Schroeter’s geliefde film Malina is nu nog steeds te zien op MUBI. Dit was de eerste keer dat de regisseur zou samen werken met de welbekende actrice Isabelle Huppert. De film is een adaptatie van Ingeborg Bachmann’s boek uit 1971. Malina krijgt veel lof door critici en filmfans.

Aan de andere kant is er een kleine groep mensen die de film redelijk pretentieus vindt. Vandaag zal ik jullie uitleggen waarom ik tot deze groep mensen behoor.

Continue Reading

SebKijk op het LIFF | Cowboys (2020) | Film Recensie

Cowboys 2020

Cowboys is een indie-film met een speeltijd van maar 83 minuten. Toch behoort het (ondanks zijn redelijke korte speeltijd) nu al tot mijn lijst van favoriete films. Sterker nog – op dit moment is Anna Kerrigan’s Cowboys mijn favoriete film van dit jaar. Cowboys is een prachtige film met een enorm belangrijke boodschap. Ben jij nu al benieuwd geraakt naar waarom deze film mij zo heeft geraakt? Lees dan snel verder!

Deze recensie is mede mogelijk gemaakt door het LIFF. Mijn dank aan het Leiden International Film Festival voor het recensie-exemplaar en de samenwerking.

Continue Reading

QT8: The First Eight (2019) | Film Recensie – Prachtig Eerbetoon aan Quentin Tarantino

QT8 2018

Quentin Tarantino is qua bekende filmregisseurs misschien wel een filmster te noemen onder de filmfans. Zijn dialogen en filmische stijl hebben de filmwereld en Hollywood compleet veranderd. Dat is ook iets wat de documentaire QT8: The First Eight ons wilt vertellen. Vandaag bespreek ik dit prachtige eerbetoon van de wereldberoemde filmregisseur Quentin Tarantino. QT8: The First Eight is nu te zien in de Nederlandse bioscopen.

Continue Reading